Пятница, 18.07.2025, 03:02
Приветствую Вас Гость | RSS

КУЛЬТУРА І АНТИКУЛЬТУРА

Меню сайта

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Форма входа

Усі, хто увірував, Богом обрані

Усі, хто увірував, Богом обрані!
Знання про існування кількох імен єдиного Бога вкрай необхідне, оскільки багато християн, які читають один із перекладів єврейської Біблії, як правило, не бачать якихось розбіжностей в іменах Творця і змушені приймати на віру версію "обраності Богом", яку використовують сіоністи для обґрунтування доктрини расово-етнічної вищості. Імена Бога в Біблії походять від імен різноманітних божеств західносемітських релігій, які в міру розвитку монотеїстичних тенденцій (що спостерігаються, як ми бачили, на певному етапі розвитку й в інших релігійно-етичних системах) з часом зливаються в образ єдиного Бога, який має різні аспекти, функції й іпостасі. Наприклад, на думку деяких дослідників, "культ бога на ім'я Ягве (Иагве, Иєво) з давніх-давен існував у різних західносемітських племен", де він інколи ототожнювався з богом моря, деспотичним і жорстоким володарем водяної стихії Йамму [3, т. І, с. 596-597]. Вважається, що "спочатку бог на ймення Ягве шанувався тільки одним із давньоєврейських племен — коліном Юди" (припускалося навіть, що за біблійним Молохом приховується сам Ягве, якому в добіблійній традиції приносилися людські жертви) і лише пізніше став головним божеством, богом — заступником давньоізраїльського союзу племен, після чого його ім'я потрапило в біблійні тексти [3, т. II, с. 169, 688].У зв'язку з цим цікавою є назва держави Ізраїль, що перекладається, відповідно до коментаторів Біблії, як "Богоборець" [8, т. I, с. 190]. З історії відомо, що перший, справжній Ізраїль був знищений Ассирією ще в 722 р. до н. е., або майже три тисячі років тому, а 10 із 12 давньоєврейських племен (тобто дійсні, етнічні ізраїльтяни), які населили його, були виведені з поневоленої країни і зникли безвісти серед інших народів стародавнього світу. Вигнанням двох єврейських колін, які залишилися, закінчилася історія Юдеї (з остаточним зруйнуванням Єрусалима в 70 р. н. е.). Подальші спроби юдеїв створити державні утворення (у VI ст. — у Месопотамії та Ємені, у VIII-IX ст. — у Хазарії, у Х-ХП ст. — в Ефіопії) також не були успішними, і про них сьогодні пам'ятають лише історики. Можливо, мав рацію В. Соловйов, коли писав: "Доведений до крайнього напруження, націоналізм занапащає народ, який захоплюється ним, перетворюючи його на ворога людства, яке завжди виявиться сильнішим від окремого народу" [цит. за 7, с. 13].Такий довгий екскурс у біблійне вчення про імена ми зробили для того, щоб зрозуміти, що всі ми, хто вірує в Єдиного й Істинного Бога і служить, а не протиборствує Йому, є богообраними й благословенними народами, які прагнуть розвитку й відтворення самобутньої культури, її природного й взаємозбагачуючого співіснування з численними етносами і культурами даної нам Богом Землі. Носії ідей етнічної, класової чи культової винятковості, які протиставляють себе решті людства, є, по суті, носіями антикультури, маргінальними й люмпенізованими особистостями, які страждають на некрофільські і суїцидальні устремління, що спонукало їх до непростимого богоборства й людиноненависництва. А це несумісно ні з Божим промислом, ні з призначенням Людини.
Література
1. Бердяев Н. Философия неравенства. — М., 1990.
2. Большой энциклопедический словарь. — 2-е изд. — М., 1998.
3. Мифы народов мира.: Энциклопедия: В 2 т. / Гл. ред. С. А. То¬карев. — М., 1992.
4. Мірчук П. Зустрічі й розмови в Ізраїлі / Упоряд. і передм. Б. Вовк. — Львів, 2001.
5. Овчаренко В. И. Психоаналитический глоссарий. — Минск,1994.
6. Современная западная социология. — М., 1990.
7. Солженицын А. И. Двести лет вместе. — М., 2002.
8. Толковая Библия, или Комментарий на все книги Св. Писания Ветхого и Нового завета: В 3 т. — 2-е изд. — Стокгольм, 1987.
9. Франко I. Сотворення світу. — К., 2003.
10. Фромм Э. Душа человека. — М., 1992.
11. Шахар Гиносар. Избранный народ и его статистика // Еврей-
ский обозреватель. — 2002. — № 22/41.

akadem4.at.ua
monster