Понедельник, 21.07.2025, 01:09
Приветствую Вас Гость | RSS

КУЛЬТУРА І АНТИКУЛЬТУРА

Меню сайта

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Форма входа

Консервативна ідеологія як адекватна відповідь на "виклики" майбутнього

Консервативна ідеологія як адекватна відповідь на "виклики" майбутнього.
Єдиним ідеологічним типом сучасного суспільного розвитку, який найбільше відповідає його об'єктивно діючим тенденціям і закономірностям, може бути, як випливає з наведеного вище, лише консерватизм, що ґрунтується на духовних цінностях і засадах патріотизму, традиційній релігії, суперетнічній єдності, міцності шлюбно-сімейних відносин, верховенства закону, свідомого вибору історичної долі. При цьому притаманний консерватизму націоналізм слід розуміти тільки в його позитивному сенсі, а саме як патріотизм, який не має нічого спільного з нацизмом, шовінізмом, расизмом та іншими расово-етнічними збоченнями, що мали або мають місце, як правило, на тлі соціалістичних (націоналсоціалізм) або ліберальних (імперський космополітизм) течій. Для розвитку саме українського консерватизму дуже слушним, на нашу думку, було б вивчення і повернення в суспільно-політичне життя багатьох традицій та морально-правових норм українського козацтва, яке є і залишається унікальним суспільно-історичним явищем не тільки європейського, а й світового масштабу.Аналіз багатьма дослідниками тенденцій світового розвитку викликав критичну невпевненість у майбутньому, яке обіцяли комунізм і лібералізм (перший з них базувався на приматі політичних цінностей, другий — економічних). При цьому визнана сьогодні неможливість втілення лібералізму може призвести до катастрофічних наслідків, дуже негативних для всієї західної системи, оскільки вони означають її повну трансформацію: один із цих наслідків полягає в тому, що ліберальні західні держави можуть стати фашистськими. Аналіз лібералізму засвідчує, що його основні компоненти — демократія, права людини, правова держава та ринкова економіка — несумісні, тобто причини породжених ним соціальних конфліктів невирішувані в принципі. Таким чином, лібералізм — це справжня утопія, подібна до соціалістичної (комуністичної) ідеології, і тому дуже ймовірно, що історія СРСР стане історією СІНА, а тотальний крах марксизму є лише передвісником краху західного лібералізму — основної течії сучасності (до речі, появу як марксизму, так і лібералізму деякі дослідники пов'язують з одним джерелом — деструктивними сіоно-масонськими колами). Розвиток подій після закінчення "холодної війни" демонструє, на переконання багатьох учених, тріумф не ліберальної демократії, а націоналізму та етнізму, що підтверджує домінування в майбутньому саме патріотично-консервативного ідеалу, який ґрунтується на духовних (а не на політичних чи економічних) цінностях [4, с. 480, 487-496]. Втіленню тих чи інших ідеологічних типів у суспільне життя слугують різні політичні партії, які класифікуються за різними ознаками (див. табл. 2) і можуть бути об'єднані на одній із чотирьох відомих ідеологічних платформ — консервативній, ліберальній, соціалістичній, анархічній. При цьому назва українських партій часто не відповідає їх ідеологічному та кадровому змісту, що, на наш погляд, потребує ретельного політологічного аналізу й оприлюднення класифікації дійсних, а не декларованих ознак усіх численних вітчизняних партій. Це дасть змогу виявити основні політичні сили (згідно з їхніми соціальними ідеалами), об'єднати всі патріотично-консервативні партії в одному потужному блоці, який у сучасних умовах є найбільш прогресивним, найбільш народним і найбільше відповідає загальносвітовим і національним тенденціям історичного розвитку нашої України.
Література
1. Аристотель. Соч.: В 4 т.: Пер. с древнегреч. / Под общ. ред. Д. И. Доватура. — М., 1983.
2. Бебик В. М. Базові засади політології: історія, теорія, методо¬логія, практика. — К., 2001.
3. Вико Дж. Основания новой науки об общей природе наций. — Л., 1940.
4. Волков Ю. Г., Поликарпов В. С. Человек: Энцикл. словарь. — М., 1999.
5. Гончаров В. В. Руководство для высшего управленческого персонала. — М., 1993.
6. Платон. Соч.: В 4 т.: Пер. с древнегреч. — М., 1990-1994.
7. Політологічний енциклопедичний словник: Навч. посіб. — К., 1997.
8. Рисмен Д. Некоторые типы характера и общество // Социол. исслед. — 1993. — № 3.
9. Современная западная социология: Словарь. — М., 1990.
10. Сорокин П. А. Человек. Цивилизация. Общество: Пер. с англ. / Общ. ред., сост. и предисл. А. Ю. Согомонова. — М., 1992.
11. Щокін Г. В. Стан і перспективи розвитку України і світу // Проблеми та перспективи української реформації: Кол. моногр. — К.,2001.
12. Щёкин Г. В. Диалог цивилизаций: новые принципы организации мира. — К., 2002.
 
akadem4.at.ua
monster